maandag 11 oktober 2010

Nieuwe bespaardingetjes ontdekt! :)

Nou, ik heb toch weer twee nieuwe maniertjes gevonden om te kunnen besparen. Ik word er helemaal blij van! :)

1. G/W/L verbruik
 Ik heb de jaarfactuur van de energieleverancier erbij gehaald en ineens begreep ik hoe ze de prijzen en al je kosten berekenen. Ik heb de jaarfactuur van vorig jaar ook zelf even herberekend om te kijken of het overeen kwam, en het klopte allemaal. Ik heb zelf ook de meterstanden bijgehouden, en met de gegevens van de vorige jaarfactuur kan ik zo berekenen hoeveel ik dit jaar heb verbruikt. Ik heb ook een overzichtje van de prijzen, dus ik kan nu uitrekenen of het geschatte voorschot klopt.

Ik hoopte nog zo dat ik geld terug ga krijgen, maar hun voorschot lijkt griezelig goed te kloppen... Ik denk dat ik een klein bedrag bij moet betalen, want ik zit er nu precies 70 cent boven... (!)

Nieuw voornemen: vanaf 1 november elke eerste van de maand braaf de meterstanden bijhouden en berekenen. En zo proberen om het gebruik en de kosten omlaag te krijgen!

2. Clipping coupons
Iedereen kent vast wel de Amerikaanse super frugal moms die thuis druk allerlei kortingscoupons uitknippen en bij de supermarkten enorme kortingen krijgen. Eerst dacht ik dat we dat hier niet hebben. Maar blijkbaar toch wel! Ik heb me net aangemeld op de site van AH bij Mijn Voordeel. Ik heb me wel anoniem aangemeld (als 'mevrouw duurzaamsparen') en mijn bonuskaartnummer ingevuld. Dan krijg je wekelijks kortingscoupons naar keuze thuisgestuurd. Ik ben van plan die op het werk uit te printen en dan lekker te knippen! Ik heb nu bijvoorbeeld allemaal korting voor biologische dingetjes.

Nieuw voornemen: ik ga gewapend met m'n coupons boodschappen doen. Scheelt misschien toch veel geld!

4 opmerkingen:

  1. Ik heb ook altijd het gevoel dat coupon clipping in Nederland niet zo veel zin heeft. Maar misschien dan toch maar eens proberen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik ga het ook proberen. Bedankt voor de tip!

    Groetjes Puk

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik kreeg van Wilma laatst de tip dat de AH-bonnen ook op deze website staan:
    http://xgratis.nl/
    Ik gebruik de bonnen ook maar alleen als het iets is dat ik nodig heb of altijd al koop. Ze zijn er natuurlijk toch op uit dat je iets extra's koopt!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Bedankt voor de tip van de xgratis website!! Wat handig. Ik neem nu gelijk een gratis pizza mee!

    Ik koop ook alleen de dingen die ik nodig heb of ik leg een voorraadje aan.

    BeantwoordenVerwijderen