zaterdag 1 januari 2011

Koelkast van de toekomst

Allereerst natuurlijk gelukkig nieuwjaar! Ik wens iedereen veel voorspoed en geluk, en dat al jullie dromen maar uit mogen komen.



Ik las in de krant trouwens een nog grappig berichtje. Er is blijkbaar een 'koelkast van de toekomst' in de maak, die je kan helpen bij het koken. Aan de hand van wat er in de koelkast ligt, kan het apparaat tips geven om lekkere kliekjes te maken en verzint recepten. De ontwerpers willen graag mensen met tijdgebrek een handje helpen en de voedselverspilling terugdringen. Het klinkt allemaal geweldig, maar ik zie nog niet voor me hoe dit nou concreet werkt. Het zou wel handig zijn, zeker als de koelkast bijvoorbeeld een waarschuwing geeft als er dingen over de vervaldatum dreigen te raken. Een handige hulp als je zelf geen keukenprinses bent! (zoals ik) ;)

4 opmerkingen:

  1. Voor mij hoeft het niet. Ik weet wel wat ik in de koelkast heb en ook wat ik er van kan maken. Koken is voor mij geen kunst en iets wat je tussen neus en lippen door gewoon elke dag even doet. Maar ja, dat is voor iedereen anders natuurlijk.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Jij ook de beste wensen voor 2011! Apart zo'n koelkast, ben wel benieuwd hoe het precies werkt. Zelf let ik nu goed op de data van producten in de koelkast. Het gebeurt niet meer zo vaak dat ik iets weggooi.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Goed 2011 voor jou!

    Maar als je niet op de data let van wat je hebt liggen, helpt zo'n koelkast toch ook niet?

    BeantwoordenVerwijderen
  4. @ va1halla: nee, zo'n koelkast geeft je dan toch een seintje. 'He, let op: de paprika vervalt straks.' Of zoiets. Gemak dient de mens zullen we maar zeggen.

    BeantwoordenVerwijderen