vrijdag 12 november 2010

Betaalkalender

Ik lees nu een heleboel blogjes over de duurdere zorgverzekeringen, water wat duurder wordt, en andere stijgende vaste lasten. Hoog tijd om eens een betaalkalender te maken, dan weet je precies wát je wanneer moet betalen, en hoe hoog alle kosten bij elkaar zijn. Daar kun je dan eventueel al rekening mee houden of het bedrag apart zetten.


Dit is mijn betaalkalender voor 2010. Er zijn alleen de jaarlijkse vaste lasten in opgenomen. De bedragen zijn afgerond. Ik weet natuurlijk nog niet hoe hoog het in 2011 gaat worden (ik hoop iets lager).

                                 Betaalkalender 2010

Januari
Jaarpremie Zorgverzekering                                                                        850
WA autoverzekering                                                                                    325

Februari
Wegenbelasting                                                                                           350
Waterschapsbelasting                                                                                 135

Maart
Afvalstoffenheffing                                                                                       175

Mei
Verzekeringen inboedel en aansprakelijkheid                                               90

Juni
Lidmaatschap bibliotheek                                                                              45

September
Nieuwe APK                                                                                                 180

--------------------------------------------------------------------------------------------------

Totaal                                                                                                        2150



Ik ben nu alvast al bezig met geld reserveren voor volgend jaar. Regeren is vooruitzien, nietwaar?

4 opmerkingen:

  1. Handig! Heb je die gewoon aan de hand van je bankafschriften gemaakt ofzo? Ik vind het wel een heel goed idee, want dan kun je er vast rekening mee houden. Ik heb inmiddels wel in mijn budget een reserveringenpost opgenomen met dit soort grotere bedragen erin, maar dan heb je nog niet echt het overzicht. Eens iets om mee bezig te gaan!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hey, ja ik heb het woord 'betaalkalender' in het Bespaardagboek van Marieke Henselmans gelezen, maar kon het stukje er zelf niet over vinden. Dus heb ik zelf dit overzichtje gemaakt.

    Ik heb gewoon mijn administratie-map van 2010 gepakt, waar alle rekeningen en belastingpapieren enzo bij elkaar zitten. Op die manier kon ik zo een overzichtje maken!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik heb dit niet gelezen. Ziet er goed uit. Zo'n overzicht vind ik toch wel fijn. Weet je waar je aan toe bent.

    Liefs Frederique

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi, erg handig! Ik heb er ook de belangrijkste verjaardagen in verwerkt, dit omdat het op jaarbasis toch aardig wat eurootjes zijn.

    Ik heb daarnaast ook een "terugontvang" kalender gemaakt, met zaken als teruggave energierekening en vakantiegeld.

    Dank je wel voor je nuttige blog, Miss J

    BeantwoordenVerwijderen