dinsdag 21 september 2010

Things to do and places to see!

Omdat ik nog steeds wel in vakantiesferen ben... hier een lijstje van plaatsen/landen die ik echt nog een keer tijdens mijn leven graag zou willen zien. Het kan pas jaren duren, voordat ik sommige plaatsen kan of ga zien, maar dat geeft niet. Heb ik iets om naar uit te kijken. :)

Europa:

* Schotland – oa Edinburgh, de Hooglanden (2015) en eilanden
* Ierland
* Engeland (o.a. Stonehenge)
* Wales
* IJsland
* Scandinavië: Zweden, Noorwegen (2014), Denemarken
* Terug naar Frankrijk, Spanje, Italië (2013)
* Griekenland, Kreta (2011) en Santorini
* Cyprus
* Istanbul en Turkije
* Israël
Rusland: Moskou en Sint Petersburg (2010)
* Moskou en Sint Petersburg in de winter (en sneeuw). (Net als Joanna Lumley)

* Praag
* Rome
* Parijs
* Malta
* Venetië

Verder:

* weer naar Zuid-Afrika (2014)
* Kaapstad
* Zambia
* Kenia en Tanzania (Grote trek zien, Serengeti)
* weer op safari (2014)
* weer op safari
* walvissen spotten
* Nieuw Zeeland
* Canada
* Amerika: New York, San Francisco, LA
* Curaçao

In 2010 stond dit op het lijstje, maar nu (anno 2015/2016 niet meer:)
Tibet/Nepal en boeddhistische monniken/klooster zien 

Nu echter:
 Midden- en Zuid-Amerika
* Suriname
* Costa Rica
* Venezuela?
* Panama?
* Caribisch gebied
* Brazilië ?

Misschien ooit eens een combinatie maken van Noord en Midden-Amerika?




Wat is jouw lijstje-van-plaatsen-en-dingen-die-je-echt-gezien-wilt-hebben?

4 opmerkingen:

  1. Wat een leuk idee om zo'n lijstje te maken. Er moeten altijd wensen overblijven vind je niet, om naar toe te werken en om over te dromen + genieten als je iets kunt doen wat op dat lijstje stond. ik heb niet echt zo'n lijstje, wie weet ga ik er nu eens over nadenken!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ooh heerlijk, reizen. Geen tijd / geld meer voor nu tijdelijk maar zou toch graag veel meer van Europa willen zien. Roemenië, Estland, IJsland, Oekraïne, Hongarije en al die onbekende landen :) Zo veel geschiedenis en prachtige dingen, min of meer om de hoek. Zouden we ver gaan reizen, dan wordt het vast Nieuw Zeeland ofzo.

    Altijd leuk om over te dromen en geweldig om ook echt te doen. Stonehenge lijkt me ook geweldig. Zo'n magische plek.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik kan zo'n beetje heel jouw 'Verder'-lijstje wel overnemen. En daarnaast zou ik graag nog heel veel meer van de VS zien. SF, LA en NY ben ik toevallig wel al geweest (aanrader!), maar dan blijft er nog meer dan genoeg over voor tig andere vakanties!

    Ook van Italië zou ik graag nog veel meer zien. In Griekenland heb ik inmiddels bijna alles wel gezien wat er te zien valt en Italië is ook precies zo'n land, met geweldige historie, prachtige oude gebouwen, enzovoorts. Daar ben ik echt dol op!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. (meer van) Scandinavië en Schotland. En als ik minder te besteden heb gaan we gewoon wéér naar Oostenrijk.
    That's it. Saai he! ;)
    Ik ben dan ook totaal niet besmet met het reis-virus ;)
    Ieder haar ding!

    BeantwoordenVerwijderen