zondag 6 maart 2011

Creatief zijn met de dingen die je al hebt

Ik kwam een tijdje geleden deze afbeeldingen tegen:




Ik vind ze echt geweldig. :)

Toen bedacht ik dat ik wel zoiets in de keuken zou willen hebben. En het eerste wat ik dacht was: 'ik moet zoiets kopen'. Ik hoopte in een winkel zo'n soort bord tegen te komen wat je dan op kunt hangen:


Als ik iets in m'n hoofd hebt, dan moet dat ook gebeuren natuurlijk. En het liefst ook zo snel mogelijk. Ik had vroeger zo'n bordje zo voor 20 euro gekocht.

Nu denk ik ietsje anders. Ik kwam laatst bij het opruimen nog twee oude fotolijsten tegen met mooie foto's erin. Ze passen alleen niet meer in m'n nieuwe huisje.

Toen dacht ik: 'ik heb in feite alles al'. In plaats van meteen te denken dat je iets nodig hebt en snel wilt kopen, kun je het natuurlijk ook zelf maken. En met spullen die je al lang in huis hebt.

Ik heb een mooie versie van zo'n afbeelding gezocht en gedownload, en deze groot uitgeprint op een A4tje. Daarna  de oude foto uit het lijstje gehaald en de lijst zelf geverfd. (Ik had nog wat witte muurverf over van de verhuizing - waarom zou je ook nieuwe verf kopen??)

 Het resultaat:


Straks alleen nog even ophangen.

Kosten: 0 euro.

Het kostte alleen wat creativiteit en een goed gevoel! :)


Echt, ik moet vaker denken: ik heb alles al, i.p.v. 'ik heb dit nodig, dus ik moet dit kopen'. Zo word je creatief met de dingen die je gewoon al hebt! Het is een supersimpel voorbeeld natuurlijk, maar ik werd zo blij van zo'n nieuwe manier van denken. :)

10 opmerkingen:

  1. Helemaal mee eens! ;)

    Die plaatjes zijn grappig.

    Dingen doen met spullen die je al had is leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een goed idee! Die plaatjes vind ik ook geweldig. Ik was in september ergens in een 2ehands antiekwinkel en daar hingen ook heel veel van die leuke bordjes. Ze waren helaas niet te koop. Volgens mij zijn ze dan toch nog aan de prijs. Toch een beetje collector items. Volgens mij vind iedereen dat leuk. Goede oplossing zo! Lekker creatief bezig zijn. Leuk dat het bij jou dan ook gelijk moet gebeuren, dat heb ik ook altijd!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Geweldig! Zowel het idee als het resultaat. 'k Hou ervan de spulletjes die je hebt te gebruiken. Ook in mijn hobby (sieraden maken) is het vind ik veel meer een uitdaging een oud exemplaar erbij te pakken en die te hergebruiken dan alleen maar met nieuw materiaal. Komt zeker je creativiteit ten goede!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een ontzettend leuk resultaat! Ik herken ook veel in het stukje; als ik iets in mijn hoofd heb, moet het ook direct gebeuren en moet ik mezelf echt even bestraffend toespreken en wijzen op het feit dat ik waarschijnlijk al heel ver kan komen met dingen die ik al heb. Het resultaat is dan echter nog beter!!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Leuk zeg!! Ik moet soms ook nog de knop omzetten. Stond laatst ook al weer bij de Action te neuzen naar iets wat ze (achteraf gelukkig) niet hadden. Daarna beginnen bij mij dan pas de ideeen te borrelen of ik dat niet zelf kan maken, en ja hoor, dan komt er toch een ideetje boven! Nu moeten die ideeen nog komen voordat ik naar de winkel ga.....

    BeantwoordenVerwijderen
  6. heel herkenbaar hoor en wat heb je het creatief opgelost!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. bedankt hoor ! je bracht mij net op een super idee voor in mijn woonkamer ik wou een nieuw kader voor in boven mijn bureau maar nee ik heb ze al ze hangen alleen op een andere plek!
    echt bedankt wij dames kunnen elkaar maar helpen he!!
    lieve groet Jezebelle

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Oryx ik kocht de zeep hier: http://www.vitexnatura.com/

    Ik kocht er een paar blokken zeep voor onder de douche en een zak geraspte marseillezeep om wasmiddel van te maken. Ze vragen wel verzendkosten daarom bestelde ik meerdere dingen. Dan nog (als je de verzendkosten meetelt) is de zeep spotgoedkoop).
    Ik zag later dat de biologische winkel waar ik vaak kom, ook blokken marseillezeep verkoopt. Wel goed kijken of hij van olijfolie gemaakt is.

    BeantwoordenVerwijderen