maandag 25 juli 2011

Weer een kijktip: I Am

Volgens laat ik de laatste tijd echt veel filmpjes zien. :)
Hier komt er nog eentje. Vandaag een erg goede Oprah aflevering gezien, over de documentaire I Am.



De documentaire is volgens mij nog niet in Nederland te zien, maar morgenmiddag wordt de show erover herhaalt. Dus, als je tijd hebt: 3 uur, rtl 4. Echt een aanrader!

De maker, Tom Shadyac, is een bekende en rijke Hollywood filmregisseur en vertelt over zijn leven. Hij is multimiljonair geworden van zijn films en deed vervolgens de dingen die men van je verwacht als je rijk wordt. Een kast van een huis kopen, in steeds grotere auto’s rijden, in zijn eigen privĂ© jet vliegen en meer.

Maar toen hij eenmaal in de hal van zijn nieuwe nog grotere villa stond, voelde er iets niet goed. Er klopte iets niet. Hij was niet gelukkig. Zijn rijke leven vol status en consumptie voelde aan als een leugen.

Na een ernstig ongeluk gooide Shadyac zijn leven om en ging kleiner wonen. Hij rijdt nu zo veel mogelijk op de fiets, in plaats met een auto. Hij is veel gelukkiger dan eerst.



9 opmerkingen:

  1. Dit filmpje kon ik gelukkig wel bekijken :-) Ziet er leuk uit. De tv is hier nog steeds niet gefixt, dus kijken wordt 'm niet, maar het ziet er wel heel interessant uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja, zag Oprah ook. Heel interessant. Moest wel lachen; zijn kleine stacaravan is voor veel mensen een enorme en luxe woning, maar het idee telt. Ben benieuwd naar de docu.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Bedankt voor de tip! Als er een rustig momentje is ga ik dit zeker kijken. Het klinkt leuk.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Bedankt voor de kijktip. Ik ga opnemen. Groeten Izerina

    BeantwoordenVerwijderen
  5. dank ----via jou zag en vond ik wat over I AM

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ha, zag gisteren I Am-interview bij Oprah, leuk om te zien

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ha Maria, nee valt wel mee. Ik ben alleen nog aan het nagenieten van m'n vakantie naar Griekenland!! :)

    Als ik weer inspiratie krijg, begin ik weer!

    BeantwoordenVerwijderen